Csak lassan a testtel 35 felett

2016. október 6. 20:37

A mozgás egészséges, ám ha nem figyelünk a jelekre, akár halálos is lehet az edzés!

Elkezdeni rendszeresen sportolni sosem késő, sőt! Általánosságban elmondható, hogy a mozgás jó hatással van testre és lélekre egyaránt. A rendszeresen végzett pulzusemelő edzés (futás, úszás, aerobik stb.) alaposan megtornáztatja szívünket, ezáltal élénkítve vérkeringésünket. Hosszú távon normalizálódik a vérnyomás, helyreáll a vérzsírok szintje, csökken az érelmeszesedés kockázata, mentálisan is frissebbek leszünk.

Arra is figyelnünk kell azonban, hogy ha korábban sosem sportoltunk, vagy 35 évesnél idősebb korban tesszük ki magunkat olyan extrém megterhelésnek, mint például egy maratoni futás, könnyen előfordulhat, hogy a szívünk nem bírja az iramot. Mik azok a tünetek, amelyekkel orvoshoz kell fordulni? Lássuk!

  • Pihenésre sem szűnő légszomj, kapkodó légzés, fulladás, mely látszólag ok nélkül jelentkezik,
  • heves szívdobogás, össze-vissza kalapáló szív,
  • szorító mellkas, mellkasi fájdalom, karba, vállba sugárzó fájdalom,
  • vagy szédülünk, netán elájulunk edzés közben.

Ezen tünetek bármelyike utalhat szívproblémára, ezért ha 20 percnél tovább fennállnak, azonnal forduljunk orvoshoz — ájulás esetében haladéktalanul!

A szakemberek arra hívják fel a figyelmet, hogy a sportorvosi vizsgálatok segítségével már azelőtt kiszűrhetőek az esetleges elváltozások, hogy komolyabb baj történne. A vizsgálat során ellenőrzött körülmények között tesztelik szívünket, érrendszerünket, képet kaphatunk állóképességünkről, általános egészségi állapotunkról is. Az eredmények birtokában kialakíthatunk egy olyan, személyre szabott edzéstervet, mely megfelel korunknak, egészségi állapotunknak és céljainknak egyaránt.

A bejegyzés trackback címe: http://csalad.mandiner.hu/trackback/25354

Partnereink: