Az oktatási államtitkárság nem érti az LMP álláspontját

2013. február 11. 20:27

Az oktatási államtitkárság „nehezen tudja követni, hogy a keretszámok korábbi szintekre való visszaállításáért kampányol az a politikai csoportosulás, amely korábban az állami ösztöndíjas férőhelyek bővítése mellett kardoskodott”. Az államtitkárság szerint nemcsak politikai, hanem szakmai kérdésekben is kissé széthúzó az LMP álláspontja.

2013. február 11. 20:27

Mint kiemelték, a felsőoktatás reformja azzal, hogy a kormány eltörölte a felülről tervezett keretszámok rendszerét, biztosítja, hogy a felsőoktatásban való részvétel a minőségi kritériumok teljesítésétől és az intézményi kapacitásoktól függ. A nehéz élethelyzetből kitörési lehetőségeket kereső fiatalok esélyeit sem az utcai tüntetéseken visszaköszönő LMP-s szólamok növelik – tették hozzá.

A kormány a felvételi eljárásban továbbra is 40 többletpontot biztosít a tartós nevelésbe vett, az árva, a fogyatékossággal élő jelentkezőknek. A hátrányos helyzetű fiatalok bekerülését, és tanulmányait számos ösztöndíj, felzárkóztató program segíti – sorolták. Példaként a Mentorprogramot, az Út a felsőoktatásba programokat, a rendszeres szociális ösztöndíjat, a kollégiumi támogatást, a Bursa Hungarica programot, az Útravaló-Macika ösztöndíjprogramot, a Diákhitel1 és az állami kamattámogatású Diákhitel2 programot említették. 

A közleményben kitértek arra is, hogy az egyetemisták és főiskolások érdekképviselete, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) „példás érettségről adott tanúbizonyságot akkor, amikor felismerte, hogy a felsőoktatás szükségszerű átalakítása mellett, a hallgatók számára a lehető legtöbb előnyt és lehetőséget az Emberi Erőforrások Minisztériumával aláírt részmegállapodás biztosítja, amely valamennyi fontos kérdésre reflektál”. 

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!