Bejelentették: hamarosan kétszázzal száguldhatnak a vonatok Újvidék és Szabadka között
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Budapest-Belgrád vasút, már azt is tudni lehet, mikortól lehet majd utazni rajta.
Új szerelvényeket, új végállomást és rengeteg hasznos fejlesztést kap a vonal.
Lapunk már korábban is beszámolt az M1-es metróvonal felújítására vonatkozó tervekről, most a Zoom.hu cikke alapján új részletek kerültek napvilágra a kisföldalatti megújulásával kapcsolatban.
A Zoom.hu beszámol, hogy a BKK kiírta az európai kontinens második földalatti vasútjának felújításáról és bővítéséről szóló közbeszerzést. Ha ezekkel a tervekkel elkészülnek, már csak a kivitelezésről szóló közbeszerzés kiírása van hátra, és kezdődhet is az építkezés.
A tervek között három fejlesztési ütem szerepel, az I. ütemben a meglévő vonalat fejlesztenék és a Vigadó térig hosszabbítanák meg azt, a II. ütemben a földalatti már a Kassai térig, a III. ütemben pedig már a Marcheggi hídi csomópontig járna. Ezzel egy időben új járműveket is beszereznének, melyek a mostaniakkal ellentétben egyterűek, nagyobb kapacitásúak és hosszabbak lennének.
Az első munkarész a vonal következő pontjait érintené: