Értéket közvetítünk – Fejérdy Zsófia a Mandiner.családnak

2016. december 6. 15:49
A PromoBox ApaVilág kiadványának sajtónyilvános bemutatójára 2016. november 30-án, kerekasztal-beszélgetésformájában került sor a cég éves, Országos Szülésznő és Nővér Konferenciáján, ahol elhangzott az is, hogy idén tavasszal az utolsó magyarországi kórházat is elérték, ezáltal immár 100%-os a „lefedettségük”. Az apa-téma azonban nem most és nem ezzel a kiadvánnyal került a PromoBox fókuszába, hiszen a cég honlapján már jó ideje megszólítják az édesapákat is, nekik és róluk szóló írásokkal, hasznos tanácsokkal. A konferencia szünetében Fejérdy Zsófiával, a cég tulajdonos-ügyvezetőjével beszélgettünk. Interjúnk.
Milyen hosszú út vezetett el odáig, hogy jelenleg Magyarország összes kórházával együttműködtök, azaz gyakorlatilag minden kismama kap PromoBox BabaCsomagot?
 
Valóban, hosszú volt az út, de az első pillanattól arra készültem, hogy minden szülészeten átvehető legyen a BabaCsomag. Hálás vagyok, hogy ott lehetünk valamennyi kisbaba születésénél az országban! Ezt a PromoBox érte el egyedüliként és elsőként Magyarországon. Az innováció, a folyamatos fejlesztés és a mindenben prémium minőségre való törekvés mellett azt tartom kulcsfontosságúnak, hogy win-win-win filozófia mentén építettem fel a PromoBox-ot.
 
Az ajándékcsomagjaink érdekesek, vonzók, olyan értékek lapulnak benne, mint az EMMI Babaköszöntő Ajtódísze, a Magyar Állami Operaház Útravaló CD-je, hasznos kiadványok és termékminták. A szülészetekkel napi kapcsolatot ápolunk. Vezető márkákkal, nagy múltú intézményekkel és a magyar kkv-szektor kiváló vállalataival is szoros partnerséget sikerült kiépíteni. Mind a három pillér nagyon fontos összetevő ahhoz, hogy értékeket közvetítsünk.
 
 
Először volt a BabaCsomag, aztán néhány éve „megszületett” a VárandósCsomag is. Ezt is minden leendő kismama megkapja? Hogyan és mikor jutnak hozzá?
 
Minden várandós kismama átveheti az ingyenes csomagot a PromoBox által fejlesztett egyedi alkalmazás, az Édes Kisbabám mobil applikáció segítségével. A VárandósCsomag célja, hogy a babavárás időszakában fontos tanácsokkal, ötletekkel segítse a kismamákat. Az Alma Gyógyszertárak hálózatában, országosan elérhető. Az átvételhez szükség van egy egyedi kód mellett a Várandós Gondozási Kiskönyvre is, így a várandósság 8-9. hetétől kezdve bármikor átvehető.
 
 
Mi van ezekben a csomagokban, azaz konkrétan mivel segítitek a kismamaságra való felkészülést és a baba érkezése utáni időszakot?
 
A babavárás és a gyermekszületés időszaka rendkívül mozgalmas minden család életében. Ahogy növekszik a magzat az anyaméhben, ahogy fejlődik a kisbaba az első életévben: napról napra új élményeket élnek át a családok és új ismeretekre van szükségük. Az információs kiadványok, magazinok kaput nyitnak hasznos ismeretekre, a termékminták kockázat nélküli kipróbálási lehetőséget teremtenek, a partnerek apró, praktikus ajándékai pedig nagyon kedveltek a csomagokban.
 
A legfrissebb újításotok az Apavilág - a BabaVáró és az Édes Kisbabám babagondozási kiadványok mintájára. Miért érezted szükségét ennek a kiskönyvnek, hogy jött az ötlet és mi a célod vele?
 
Piacvezető családmarketinggel foglalkozó cégként folyamatosan keressük, hogyan tudnánk még több hasznos ajándékot átadni a magyar családoknak. Sok visszajelzést kaptunk, hogy a BabaCsomagba kerülő kiadványokat nemcsak az anyukák olvassák el, hanem az édesapák is. 
 
Az apák bevonása a gyermek gondozásába már a születéstől kezdve rendkívüli fontosságú, megerősíti a családi összetartozást, a férfit és a nőt szülőpárrá kovácsolja össze. Ezért döntöttünk úgy, hogy az újszülöttjükkel ismerkedő édesapák számára készítünk egy kiadványt, támogatva őket az apaszerep megélésében. Az ApaVilág 2017 januárjától ingyenesen átvehető a szülést követően a szülészeteken, hiszen valamennyi PromoBox BabaCsomagba bekerül.
 
 
Neked milyen apaképed volt/van, milyen a kapcsolatod az édesapáddal?
 
Mindannyian hozunk egy értékrendet otthonról, látunk egy modellt, egy feladatmegosztást. Nálunk, Édesapám orvos –professzor, világéletében vezető volt, a Semmelweis Egyetemen töltött be vezető pozíciókat. Szerencsés vagyok, Édesapámtól örököltem a vezetői készségeimet. És egyre inkább kiderül, hogy még ebben a témakörben is szerepe van a géneknek. Mostanában, amikor beszélgetünk róla és gyakran kikérem a tanácsát, kiderül, mennyi mindent csinálok ösztönösen úgy, ahogy Édesapám. Édesanyámtól a segítő szándékot, a nyitottságot, a családszeretetet, a család fontosságát, összetartását és a gondoskodást örököltem, a jó dolgok befogadására való nyíltságot -ezeket is rendkívül fontos értékeknek tartom. 
 
Amikor kisbaba voltam, fogorvos Édesapám rendelője a szomszéd szobában volt. Édesapám sokszor éjszakába nyúlóan rendelt, nagyon sokat dolgozott. Amikor azonban jött a fürdetési idő, kijött a rendelőből, átvitt a várótermen, megfürdetett, amíg a kedves páciens elzsibbadt az érzéstelenítő injekciótól, és visszament rendelni. Bár apró baba voltam, a családi legendárium megőrizte ezt a kedves szokást, és minden helyzetben tudtam, bármi is történik, Édesapámra számíthatok. Ez a szoros kötődés ott, kisbabakorban, az esti rutinnal kezdődött. Ennek örömét, ennek fontosságát szeretnénk megmutatni minden édesapának az ApaVilág című kiadványban is.
 
 
Milyen írásokat tartalmaz a kiadvány? Mi alapján válogattál az apa-téma manapság egyre bővülő irodalmából?
 
Az ApaVilág hasonlóan készült, mint a korábbi kiadványaink, melyek ingyenesen eljutnak partnereinknek köszönhetően a babavárás időszakában vagy a születést követően a családokhoz. A gyakorlati babagondozással foglalkozó fejezetek mellett az apa-szerep fontosságáról, a család értékeiről is olvashatnak az édesapák. Dr. Csermely Gyula szakértelmének és a Rózsakert Medical Center csapatának a kiadvány szakmai alapokon nyugvó praktikus ismereteit, Bedő Imrének, a Férfiak Klubja alapítójának pedig az ApaVilág lélekig hatoló gondolati gazdagságát köszönhetjük.
 
A kiadvány végén négy közismert édesapával készült interjú. Miért éppen őket választottad?
 
Radetzky Jenő, a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója, Bedő Imre, a Férfiak Klubja alapítója és Dr. Csermely Gyula, szülész-nőgyógyász, a Rózsakert Medical Center ügyvezető igazgatója az a négy kiváló férfi, akikkel interjú készült. Mind a négyen elismert szakemberek a saját szakterületükön, maradandót hoztak létre, miközben családapaként is nap, mint nap helyt állnak, és úgy gondolom, méltó példaképei lehetnek a ma apává váló férfiaknak.
 
 
A PromoBox Kft. egy sikeres üzleti vállalkozás, erős társadalmi küldetéstudattal. Gondolom ennek köszönhető, hogy a múlt heti sajtótájékoztatón dr. Beneda Attila helyettes államtitkár azt mondta: általában nem szokott céges rendezvényeken részt venni, de vannak kivételek, és a PromoBox Kft. közéjük tartozik, mert „olyan értéket teremt, amelynek továbbvitele fontos a társadalom számára, különösen a jelenlegi demográfiai helyzetben". Miért fontos ez a számodra?
 
A családmarketing-szemlélet, amit követünk, itthon egyedülálló. Sokat tanulmányoztam a német, francia és görög példákat, ahol komoly hagyománya és kultúrája van a családmarketingnek. Az ajándékcsomagok egyszerűen remek marketingeszközök. Az óvatos és egyre rejtőzködőbb, a fiatal családosok döntő többségét kitevő Y-generáció elérése jól megvalósítható általuk. Mi azonban ennél jóval tovább látunk, és meggyőződésem szerint ezért is érünk messzebbre, mint versenytársaink: tudatosan, értékek mentén építkezünk. Következetesen és mindig végiggondoljuk: mivel tudjuk a legjobban segíteni a családokat, a partnereinket, a kórházakat.  Munkánk elismerését jelenti, hogy ez a támogató, értékekre építő szemlélet méltó az EMMI figyelmére.
 
A kormány figyelmes és segítő családpolitikájára nagy szükség van a jelen demográfiai helyzetben. Megtiszteltetés cégünknek, hogy az EMMI-vel évek óta együttműködhetünk. A BabaKöszöntő Ajtódísszel kapcsolatban számos örömteli visszajelzés érkezik hozzánk.
 
 
Éppen egy éve működtettek egy nonprofit szervezetet, a KisMackó Alapítványt. Miért hoztátok létre?
 
A PromoBox megalakulásától kezdve folytat rendszeres CSR tevékenységet. Elsősorban kórházak szülészeti osztályain, gyermekosztályokon, anyaotthonokban, bölcsődékben, óvodákban szeretnénk segíteni még több tárgyi adománnyal, eszközzel, ezért hoztunk létre erre önálló szervezetet. A munkánkból adódóan rendszeres kapcsolatot tartunk kórházakkal, gyermekjóléti intézményekkel, így pontos rálátásunk van arra, hol van szükség segítségre.
 
 
Civil szervezetekkel is együttműködtök, legutóbb például aktívan részt vettetek a Családszervezetek I. Adventi Jótékonysági Vásárán. Miért tettétek ezt?
 
A családot, mint alapot és építőkövet rendkívül fontosnak tartom. Ezért is keressük a lehetőséget az együttműködésre olyan szervezetekkel, amelyek a családok támogatásán fáradoznak. A Fiatal Családosok Klubja dinamikus vezetőjének köszönhetően nagyon jó programokat hoz létre e téren. A Király Nóra által megálmodott vásáron mi is támogató cégként árusítottunk. Ennek egyik oka a családszervezetek melletti kiállás, a másik pedig a FICSAK mellett az Őrzők áldozatos munkájának elismerése. A KisMackó Alapítvány már önállóan is támogatta, mintegy félmillió forintos eszközadománnyal az Őrzőket és nagy öröm, hogy a vásár révén is hozzá tudtunk járulni az adományok gyarapításához.
 
 
A Promobox Kft nemcsak offline létezik; van egy honlap, amelyen a várandósokhoz, az édesanyákhoz és az édesapákhoz szóltok. Miért volt erre is szükség a dobozokon túl?
 
Egy informatív, rendszeresen frissülő, érdekes tartalmakkal tűzdelt honlap ma már elengedhetetlen minden cégnek. A várandósok, a kisgyermekes családok az interneten keresnek információt, ez az elsődleges tájékozódási forrásuk, így ott kell lennünk nekünk is. Megjegyezném, hogy a VárandósCsomag és a BabaCsomag pont azért sikeres és azért tud hozzájárulni partnereink márkáinak ismertségéhez, keresettségéhez a fiatal családok körében, mert közvetlen, direkt kapcsolatot hoz létre. Így kézzelfogható közelségbe hozzuk az egyedi kiadványokkal, apró ajándékokkal, termékmintákkal az egyes termékeket, szolgáltatásokat.
 
 
Az online világban nemcsak a honlap révén vagytok jelen, hanem az Édes Kisbabám mobil applikációval is. Mi ennek a lényege?
 
Szerettük volna még közelebb hozni a szolgáltatásainkat, hasznos kiadványainkat az Y-generációhoz, ezért a zsebükbe költöztünk a mobil alkalmazással. Az applikáció számos hasznos tanácsot, fontos információt, ingyenes szolgáltatást tartalmaz. Interaktív felületeinek köszönhetően BabaNapló, bevásárló lista, vagy akár oltási naptár is készíthető.
 
A Promobox egyik erőssége a kreativitás. Mi a következő újításotok, terveitek?
 

Folyamatosan fejlesztünk, így tartogatunk 2017-re is bőven meglepetéseket. De még előttünk áll néhány hét karácsonyig, most az az elsődleges célunk, hogy tőlünk telhetően hozzájáruljunk beteg és nehéz sorsú kisgyerekek szebb karácsonyához. 

Összesen 1 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés