Alig fürdőruhában égetem magam...

2017. június 8. 22:31

Fekete Ági
SzemLélek
Ha azt akarom, hogy ne csak a szépségemért, hanem a személyiségemért is szeressenek, akkor jobb, ha erkölcsösen öltözködöm.

„Ha azt akarom, hogy ne csak a szépségemért, hanem a személyiségemért is szeressenek, hogy meglássa a hím nem, milyen jó fej, vicces és segítőkész vagyok, hogy komolyan vegyenek az emberek, akkor jobb, ha erkölcsösen öltözködöm. Amúgy sem jó egész nap feszengeni, folyton lehuzigálni a mindig felcsúszó gatyámat, mert nem fogom komfortosan érezni magam a bőrömben.

Nem azt akarom ezzel kifejezni, hogy hordjunk minden nap 40 fokban is fekete hosszúnadrágot, vagy hogy felejtsük is el a divatos ruhadarabokat, és öltsünk magunkra egy zsákot. Csak figyeljünk arra, hogy öltözetünk ne legyen hivalkodó.

Meggyőződésem, ha Mária, Jézus édesanyja ma élne a Földön, nem hosszú, Jézus-korabeli ruhákban róná Budapest utcáit, hanem divatosan, mégis erkölcsösen, tisztán öltözködne. Miért? Mert a szépségünkkel is hirdethetjük Isten dicsőségét! Mária ki nem hagyna egy alkalmat se, hogy Isten nagyságát és hatalmasságát hirdesse.

Tehát miért jó tisztán, mégis divatosan öltözködni? Mert a szépségemet és a személyiségemet együtt értékelhetik. Nem erre vágyik minden nő?”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 243 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ahogy kinéz szegény, tökmindegy, hogyan öltözködik.

Ha valaki szép, az egy zsákban is szép.
Egyébként meg: Jó látni Nőket az egyen kinézetű, egyen kilóra ványasztott , egyen frizurás, egyen agyatlan , eladó p**cik között.

Hülye a "túloldalon" is van, már botoxolnak és nyafognak, mint valami kéjnő, miközben képtelenek meglátni a valódi a nőt, ezért egyre többen "belterjesednek".

Egyébként meg: mindenkinek egy élet adatik, úgy csinál magából embert, vagy hülyét, ahogy akar. A gond ott kezdődik, hogy az emberek kénytelek együtt élni a hülyékkel.

Amiota a vilag a vilag a dogos jo csajok megmutatjak amijuk van, a szerenyebben megaldottak pedig szemforgatva botrankoznak ezen...

Válaszok:
Morgen | 2017. június 9. 15:42

Igy van de nem kell olyan messzire menni, lasd heller anyo...

Mit ne mondjak!
A dögös csajoknak nagy a szájuk, de van eszük! Eszük ágában sincs kirakatba tenni és ingyen osztogatni a dögösségüket. Őket szokták feleségül venni.
A dögösnek látszó hülyéket meg kihasználni szokták.

Igaza van, manapság is öltözhet divatosan, vonzón egy lány/ nő, anélkül, hogy közönségessé válna.

Nyár van alig fürdőruhában égetem magam
Ez egy régi dal a címe. Neoton

https://www.youtube.com/watch?..

Elég sűrűn járok, jártam Fanni néni háza előtt, jól esett megnézni, hogy a kapucsengőjére még mindig az volt kiírva, hogy Radnóti Miklós.

Csakhogy, az ember nem párzik, hanem szeretkezik.
Arról nem is beszélve, hogy a szukák, évente kétszer tüzelnek és csak akkor engedik magukhoz közel a kanokat.
Biztos, hogy ezt akarod?

Ebből az következne, hogy Jézussal, Isten Fiával, vérségi viszonyban voltak. És elmondhatták magukról, hogy Isten a bátyánk.
Ha Jézusnak testvérei voltak, Miért Jánosra bízta az anyját?
Ez ellentmond a zsidó törvényeknek, zsidó szokásoknak.
Isten nem akárkire bízta a Fia kihordását, felnevelését!
Mária különleges képességeket kapott. Azt valóban nem tudjuk, hogy élt-e házaséletet Jézus születése után, de szerintem elképzelhetetlen.
A protestáns hagyomány mit mond? És miért mondja?
Csak nem azért, hogy egy fogadalmas! szerzetes és egy fogadalmas! szerzetesnő botrányos házasságát finomítsa?
Egy önmegtartóztató házasság, szégyen és megbotránkoztató?
Nem valószínű, hogy egy közös megegyezésen alapuló házasság, bárkire is tartozott volna, pláne, ha még gyerek is születik belőle.
Gondolod, hogy Mária elmesélte a kútnál, hogy nem élnek házaséletet? Vagy a rabbi kipletykálta volna?
Egy ilyen Isten által kiválasztott, Isten áldotta nőhöz kizárt dolog, hogy közeledni tudott volna a férje, és nem szent tisztelettel nézett rá.

Jézus korában, a nőtlenség volt megbotránkoztató, amit némely rabbiknak azért, elnéztek.
Mivel a "szaporodjatok és sokasodjatok" Isten parancsa volt, simán belekerült volna az Újszövetségbe, ha elhálják a házasságot és gyermekeik lettek volna.

Az Énekek éneke valódi története a testi szerelem, az egymáshoz való ragaszkodás költői bemutatása.
Tele van szimbolikus képekkel, a virágok, gyümölcsök is mind szexuális fűtöttséget fejeznek ki.

Ne nézzetek le, amiért barna vagyok, hiszen a nap barnított le! Anyámnak fiai nehezteltek rám, elküldtek hát szőlőt őrizni, s a magam szőlejére nem vigyázhattam.
Én 1,6

A Talmudból tudjuk, hogy Kr.u. 100 körül milyen viták folytak Izraelben arról, hogy az Énekek énekét egyáltalán felvegyék-e a bibliai kánonba. Végül Akiba rabbi véleményét fogadták el, aki misztikusnak értelmezte, Isten és Izrael szent elkötelezettségét szimbolizálja. "Az egész Biblia szent, de az Énekek éneke a legszentebb"- mondta Akiba.
Ezért is Legszebb ének a héber címe.

A válásra vonatkozó rész. Vagyis, nincs válás, az egy későbbi betoldás.

Az, hogy paráznaság esetén lehet válni. Akkor sem lehet. Ez egy későbbi betoldás.

Igen. Az egy betoldás. Vagyis helyeden írtad, tolmácsoltad Jézus szavát, tanítását.

A házasság előtti nemi élet, ha elkárhozást vonna maga után, akkor az emberiség nagy százaléka elkárhozna. Isten nem azért küldte Jézust a földre, hogy elkárhozzunk, hamem, hogy életünk legyen.

Pedig te ezt írtad. Olvasd magadat újra.

Mi van az indiaiakkal, iszlámmal?
Szerinted el fognak kárhozni?

Isten, és egymás ellen sokkal súlyosabb vétkeket bűnöket elkövetünk, mint, ha két egészséges embernél győzedelmeskedik a kémia.

"A házasságkötés előtti, vagy nélküli szexuális élet viszont bűn, ami miatt az ember lazán elkárhozik."

Ezt akkor nem te írtad? :)

Jézus mondása, már szerepel a 19, 7-9-ben. Ott a házasság felbonthatatlanságáról van szó.


Sokkal nagyobb vitát váltott ki, hogy Máté kétszer hozza a paráználkodás kivételét. A kutatók szerint ez nem lehetett benne Jézus eredeti mondásában. Hanem az evangelista betoldott magyarázata.
Ha ugyanis kivételt jelentene, akkor Jézus egyszerűen Sámmáj iskolájához tartozó rabbi lenne, aki házasságtörés esetén megengedi a válást. Ebben az esetben Jézus nem állította volna vissza eredeti felbonthatatlanságában. Jézus radikális és Máté sem házasságtörést említ, az görögül moicheia, ezt a szót Máté is ismeri és használja 5,32 hanem a porneiat, ami mindenféle erkölcstelenséget jelent.
Ha porneiattal fordítanánk, akkor lenne érthetetlen a mondat.
Aki elbocsátja a feleségét, mert házasságot tör okot ad neki a házasságtörésre.
Vagyis a házasságtörő asszonyt éppen a válás tenné házasságtörővé?
Máté törvénytelen együttélésről beszél.

Aki tudva és akarva, az természetesen, vagyis nem kárhozunk el véletlenül.
Ha a házastárs megbocsát? A házasságtörő asszony senkitől nem kért bocsánatot, kíméletet, életet. Jézus megbocsátott neki.
Most ne menjünk bele a részletekbe, mindannyian ismerjük a szöveget.
Jézusnál úgy látszik nincs kis vagy nagy bűn.

Erről beszéltem. Arról, hogy ne elemezgessük a szöveget, mert mindannyian ismerjük és időm sem volt rá.

Nem! Ha megkérdezel egy cigány gyereket, hogy hány testvére van, felsorolja az unokatestvéreit is.
Sokszor a magyar gyerekek is.
Mivel a zsidók is törzsi társadalomban éltek, akárcsak a cigányok, a testvér fogalma tágabb értelmű volt.
Gondolhatsz a vérszerződésre is a magyaroknál.
Vagy arra, hogy sokan, még ma is azt hiszik, hogy Géza fejedelem testvére volt Koppány, pedig dehogy!

Nafene! És azokat honnan kerítetted elő?

Ja, hogy, bár ezt a témát hatvanhatszor kiveséztük, gondolod, hogy most kezdem előlről?

Nem, ezt a részt, csak te olvastad. Neked íródott. Csak itt, csak most, csak neked.

"Vagy ezt a részt még sosem olvastad?"

Ez a stílus, mondtam már neked többször, nem alap egy beszélgetésre. Főleg nem a Szentírásról.
Ez olyan szektás tempó!

Igen, szabad gondolkodnom. És azt a választ kapod, hogy ameddig hagyod, hogy ilyen ocsmány módon beszéljen valaki Jézus édesanyjáról, egy nőről, egy feleségről, Isten anyjáról, addig ne is törd a fejecskédet ilyen teológiai kérdéseken.

Sulammit 2017. augusztus 15. 21:05
45
@I_Isti
Tudod Istike, egy magát kereszténynek valló férfitől, elvártam volna, hogy ne egy kiselőadást tartson arról, hogy Jézus édesanyja mit csinált, vagy mit nem csinált a férjével, hanem kiigazítja stenonis nicket, az alantas stílusa miatt.

I_Isti 2017. augusztus 16. 12:17
31
@Bell & Sebastian
Magyarországot meg benne hagyta a szarban jól, lásd még Trianon...

Értelmeset kérdezett? 32 diszlájkot kapott ezért az "értelmes" kérdéséért.

Stenonis 2017. augusztus 15. 08:44

József végül megdugta Máriát, ha már a felesége volt?
Mert akkor a szűz jelzőt illene törölni.

A törzsi szervezetben minden férfirokon testvérnek számít és nincs is szó az unokatestvér megjelölésre.

Úgyhogy ne egy katolikusnál kopogtass a "beugratós kérdéseiddel".

Arról ezek szerint még nem hallottál, hogy Jézus valóságos Isten és valóságos ember.
Nem hallottál a megtestesülésről?
Nem hallottál arról, hogy Krisztusban egy személy birtokolja az isteni és az emberi természetet?
Nem hallottál arról, hogy Krisztusban egy személy és két természet van?
Akkor neked el kellene magyaráznom, hogy Mária nemcsak az ember Jézusnak volt az anyja, hanem Isten anyai méltóság birtokosa?!
Mária, aki Jézusnak emberi természete szerint szülője, ezáltal Istenszülőnek mondható.
Ugyanis Jézus emberi természetének nem volt emberi személyisége, hanem emberi természete a második isteni Személyben kap létet. Így Jézus emberi természetének minden aktusa az isteni Ige aktusa, aki az emberi természet birtokosa.
Mária tehát különleges isteni kegyelmi ajándékok részese lett Istenanyasága következtében.
A zárójelig rendben van, de ezt nehogymár elmagyarázd egy hívő katolikus embernek. Bár, mint állítólagos keresztény ember Megváltót kellett volna írnod. Talán egy Jézust nem ismerőnek, Isten tagadónak kellene. Írhattad volna a Credot is, már, ha ismered és imádkozzátok.

Ha neked, nektek ez bűn, akkor ne itt magyarázzál, hanem még sokat tanuljál Jézusról és Máriáról.

Nem hallottál még a Krisna hívőkről? Aki belép, az csak akkor élhet házaséletet, ha gyermeket akar. Vagyis, ha nem akarsz az esküvő után rögtön gyereket, nincs nászéjszaka! SE! És házasélet, SE!
Ha akartok gyereket, akkor egyszer együtt lehettek, de csak egyszer. Meg kell várni, hogy megjött-e a feleségednek. Ha kiderül, hogy megjött, akkor mégegyszer, de csak gyermeknemzés céljából. Vagyis havonta egyszer. Ha nem akartok még gyereket, akkor nem lehettek együtt.

Mária nem egy egyszerű zsidó nő volt. Őt az Atya választotta ki Fia kihordására, felnevelésére.
Te együtt tudnál lenni egy ilyen nővel, akit Jahve választ ki és a Szentlélek tölt el? Te nem éreznél egy szent tiszteletet, hogy nem akarnád a magadévá tenni ezek után?

Mi van azokkal a házaspárokkal, akik valamelyikük sérüléséből nem élhetnek házaséletet?

Nem is értem, hogy egy magát kereszténynek valló embernek ezt miért kell megmagyarázni, bebizonyítani.
De ami késik nem múlik.
De addig is, ismered a Credot? Született, de nem teremtmény, az Atyával egylényegű, és minden általa lett.
Tehát az Atyával egylényegűségét mikor "vesztette el"?
Nem Jézusnak volt szüksége Keresztelő Jánosnál a z Atya bizonyságára, hanem a népnek, akik ott álltak és hallották.
Miket beszélsz, te? Rászállt a Szentlélek és egyből tudta, hogy mit kell csinálnia, mit kell tanítania, hogy elérkezett vagy sem az Ő órája, stb. ? Olyan egyszerű lélek vagy!
Ez mondjuk, minden megnyilvánulásodból látszik.

A testvér szóval kapcsolatban, olvastad Tóbiás könyvét?
Na úgylátszik, hogy nem. 4, 13-at ajánlom a figyelmedbe.
"Te pedig fiam szeresd testvéreidet és ne légy szívedben kevély a testvéreiddel, néped fiaival és leányaival szemben, hogy közülük végy feleséget, mert a kevélység nagy romlást és álhatatlanságot okoz"

Na majd folytatom. Nem fogsz te katolikussá áttérni, sokkal kevélyebb vagy annál, minthogy bármilyen bizonyítékot is elfogadj. De azért bizonyítani fogom. A többi pedig a te dolgod.

Akkor neked semmi empátia képességed sincs!

Akkor neked semmi empátia képességed sincs!

Magad cáfolod a saját állításodat. Mert ugye ezt te írtad?

I_Isti 2017. augusztus 2. 19:11
6
@Sulammit
Ráadásul Jézusnak nem csak (fél)testvérei voltak, hanem húgai is...

"Nem az ács ez, Mária fia, Jakab, József, Júdás és Simon testvére? S ugye, nővérei is itt élnek közöttünk?”

Na, majd szólj, ha eldöntötted, hogy húgai, vagy nővérei voltak Jézusnak.
Ha szó szerint veszitek, akkor nővérei voltak. Mi az, hogy "manapság inkább"? Ne maszatoljál!

Addig is. Jézus rokonai Mt 12,46-50
Amíg beszélt a néphez, megálltak kint anyja és rokonai, s beszélni akartak vele. Valaki szólt neki: „Anyád és rokonaid kint állnak és beszélni szeretnének veled.” De ő megkérdezte azt, aki szólt neki: „Ki az anyám s kik a rokonaim?” Aztán kitárta tanítványai felé karját, s így szólt: „Ezek az anyám és testvéreim! Aki teljesíti mennyei Atyám akaratát, az nekem mind testvérem, nővérem és anyám.”

Már elmondtam, hogy a testvér szó nemcsak a héber-arámban, de a mi nyelvünkben is állhat szélesebb körű értelemben. Keleten a törzsi szervezet minden férfi tagja testvérnek számított. Pl. Lót a Ter 13,8; 14,14-16-ban Ábrahám "testvére" pedig világos, hogy unokaöccse.
Amit idéztél Mk 6,3 a "testvérek" között első helyen Jakab és József állnak.
Mt 27,56 viszont elmondja, hogy Jézus keresztje alatt ott álltak olyan asszonyok, akik Galileában kísérték és gondoskodtak róla. "Köztük volt Mária Magdolna, Mária, Jakab és József anyja, Zebedeus fiainak anyja." Mk 15,47 párhuzamos helyén, pedig ez áll: "Mária Magdolna és Mária József anyja figyelték, hogy hová temették Jézust.
Az tehát biztos, hogy Jakab és József anyja egy olyan Mária volt, aki biztosan nem azonos Jézus anyjával. Ezt erősíti meg Jn 19,25 is: Jézus keresztje alatt ott állt anyja, anyjának nővére Mária, aki Kleofás felesége volt, és Mária Magdolna."
A apostoli egyház tehát biztosan tudta, hogy kik voltak Jézus "testvérei".

Zsidó szokás szerint, a házasságot szerződéssel kötötték meg.
A szerződésben az is benne szokott lenni, hogy válás, vagy halál esetén mennyit kap a feleség férje vagyonából, hogy megélhessen. Ezt követte a formális eljegyzés.
Szerződés után, az asszony ill. az eljegyzett nő (feleség) még otthon maradhatott a szülői házban, hogy elkészítse a kelengyéjét. De legkésőbb egy éven belül, a vőlegény otthonába kellett mennie. A vőlegény az otthonába vezette, - magához vette. Ez volt a tulajdonképpeni lakodalom.
Mivel a közfelfogás már a szerződés megkötése után, teljesjogú házasoknak tekintette a jegyeseket, nem volt feltűnő, ha már a lakodalom, ill. hazavezetés előtt, gyermeket vártak.

Mária tehát már eljegyzett feleség volt, de még otthon várta a lakodalmat. Ez idő alatt kapta az angyali üdvözletet és lett Isten anyjává.

Gábriel, nem engedélyezte, hanem bátorította Józsefet, "Ne félj, magadhoz venni". Hiszen József, mint igaz ember, vagyis a mózesi törvényeket betartó, azon gondolkodott, hogy most mit tegyen, mi tévő legyen.
Talán tudod, ha nem veszi magához Máriát, annak milyen következményei lehettek volna Máriára nézve.

Azt még el tudom nézni neked, hogy kutyasétáltatás közben nincs nálad a Bibliád, de, hogy utána se nézd meg és a szavakat ne tudd értelmezni, azt már nem. Bár súlyosbítja a helyzetedet az, hogy, idéztél a Bibliából és mégis rossz következtetésre jutottál.
Imádkozás előtt kérd a Szentlélek segítségét, hogy meg is értsd, amit olvasol.

Ahogy neked is! Szabad gondolkodnod, nem csak kérdezned tőlünk, hanem a választ önállóan megkeresned.

acido válaszát nem fogadtad el, most én jövök.

A görögben az adelfosz-testvér szó a legtöbb esetben vér szerinti testvért jelent. Használták ugyan ezt a szót távolabbi rokonok, így az unokatestvérek jelölésére.
A nővér szóról ugyanez áll.
Bizonyítékul az Ószövetség görög fordításának helyeire hivatkozom.
Lev 10,4 "vigyétek testvéreiteket"- Áron fiait kell vinniük, Áron nagybátyja fiainak.
2 Kir 10,13 Achaszja testvérei
1 Krón 23,22 testvéreikhez- mentek férjhez
Az idézett helyeken a testvér egyértelműleg nem vérszerinti testvért jelent, hanem távolabbi rokonsági fokot.
Idézhetném erre a kifejezésre a megfelelő helyeket Josephus Flavius műveiből, és újabb egyiptomi papiruszleletekből.
Kár, hogy nem gondolsz arra, - csak a katolikus egyházat szapulod, ahol csak teheted - hogy ez a szóhasználat újszövetségi íróknál fordul elő, akik mindennap hallották a keresztény igehirdetésben az adelfoi-testvérek megszólítást olyanoktól, akiket nem a vérség hanem a hit kapcsol egy közösségbe.
Azt már írtam neked, hogy Jézus nyelve az arám, nem rendelkezett külön szóval az unokabátya, ill. unokanővér fogalom jelölésére. Körülményes magyarázkodások elkerülése végett egyszerűen testvér és nővér szót használták.
Nem tűnt fel neked, hogy az evangéliumok, hogyan fogalmaznak?
Mk 15,40 "Asszonyok is álltak ott, és messziről nézték, mi történik. Köztük volt Mária Magdolna, Mária, az ifjabb Jakab és József anyja és Szalome. Ezek már Galileában is vele tartottak és a szolgálatára voltak."
MK 15,47 "Mária Magdolna és Mária, József anyja pedig látták, hogy hová temette."
Mk 16,1 "Amikor elmúlt a szombat, Mária Magdolna, Mária, Jakab anyja, és Szalome illatszereket vásároltak,"
Lk 24,10 "Mária Magdolna, Johanna és Jakab anyja, Mária, s néhány más asszony hozta a hírt, aki még velük volt, az apostoloknak,"
Mt 27,61; "Mária Magdolna és a másik Mária ott maradtak, leültek a sírral szemben."
Mt 28,1 "Szombat elmúltával, a hét első napjának hajnalán a magdalai Mária és a másik Mária elment, hogy megnézze a sírt."
Szűz Máriánál mindig úgy van írva, hogy ő Jézus anyja.

Arra még lehet gondolni, hogy József halála után, Mária a legközelebbi rokonokhoz költözött és Jézussal együtt itt felnövő rokon gyerekeket nevezték a szomszédok Jézus testvéreinek és nővéreinek.

Miért is volt József szűz? :)
Te azt kéred számon ISTENTŐL,!!! hogy miért nem mondta Gábrielnek, hogy mondja meg Józsefnek....
Az angyal hírnököt jelent.
A cölibátus nem szüzességet jelent, hanem elsősorban nőtlenséget.

Ez csak neked probléma úgy látom. Ez annyira óvodás színt nem veszed észre magad?!

Mindent megtehet egy házaspár, akár zsidó, akár keresztény, ami csak rájuk tartozik. Ez nem normalitás kérdése.

A Messiásról ill. amiről ezzel kapcsolatban beszéltünk, majd később.
Valahol, valakinek írtad, hogy mit jelent a "kegyelemmel teljes" Úgy láttam, hogy Jézusra vonatkoztattad. Ha megkeresnéd nekem, jó lenne.

Ehhez a testvér szóhoz még annyit, hogy mi keresztények testvérnek szólítjuk egymást, és az atyák is így kezdik el a prédikációjukat, hogy "Kedves testvéreim" és ugye nem vagyunk a vér szerinti testvérei, ellenben testvérei vagyunk sz Úrban.

Mit is szoktatok mondani? Azt, hogy nincs benne a Bibliában.

"Akkor Már Nem Volt Szűz ... "
Miért, mit tudsz?

mikvébe!!!
Nem a mickvébe. :)

És te nem szereted a karcsúságot?
Igen, azt gondolom. Valamint azt is, hogy semmiféle bizonyíték nem elég neked.
Te most komolyan azt gondolod, hogy mindet kiírom neked?

Te hoztad fel, - megint - a témát. Nagyon sokszor lejátszottuk veletek már ezt a játszmát. Maradjatok meg a hitetekben. Én nem győzködlek, mert csak az időmet vesztegetem veled.
Ezt a testvér szóval kapcsolatban írtam.

Majd fogok válaszolni, de kérlek, hogy ne írd le hatszor, hogy Krisztus a Teremtés előtt is élt, mert idéztem neked a Credot, tudom, hogy bár, a második isteni személy, de a Teremtésnél Ő is jelen volt, stb. Rájöhettél volna, - de, lehet, hogy önteltségedben nem - hogy nem hülyegyerekekkel beszélgetsz, hanem olyanokkal, akik nálad jobban ismerik, tudják és értik a Szentírást.
Úgy is írhattam volna, hogy jól ismerjük, de annyira és annyiszor belemásztál már a lelkivilágunkba, amikor megpróbálod alázni a katolikusokat, akik nélkül nem okoskodhatnál itt, úgyhogy leírtam amit gondolok.
Nem azt mondom, hogy nem tudsz semmit, de azt igen, hogy még nagyon sokat kell tanulnod, hogy felvedd a versenyt az itteni katolikusokkal. Úgy látom, hogy sokat tanulhatnál tőlünk.

15:40-kor írtam neked egy hosszú és alapos bizonyítékot.
Ha neked ez semmi bizonyíték, akkor folytasd a beszélgetést a saját közösségedben.

Még volt egy témánk, aminél azt írtad, hogy ha bebizonyítom, katolikus leszel. Sajnálom, hogy nem bizonyíthattam be, mert feleslegesnek tartom, hogy írogassak neked habokra.

Nem szoktam próbálkozni.
De, hogy a szónál maradjunk, te is megpróbálkozhatnál valami tudományos exegézissel, ne csak hablatyoljad itt a semmitmondó commentjeidet, ötletelgetéseidet, habár jókat szoktunk rajta nevetni.

Nehogy már elmagyarázd nekem a zsidói szokásokat, mert ahhoz ismerned kellene őket legalább egy picikét.
És főleg ne terjessz a katolikus oldalon tévtanokat!

Ezt is rosszul tudod. Nem István, nem ért egyet vele minden keresztény.
Egy kicsit válogatok a kijelentéseid között, mert arra nincs időm, hogy az összes kinyilatkoztatásodat cáfoljam.
Kr.u. 33 április 3-án pénteken 15 órakor halt meg a kereszten Jézus.
Van egy másik időpont is, de az általad írt 32 nem talált!

És ez NEM! katolikus dogma, hanem évszázadok óta dolgoznak rajta a hittudósok, csillagászok, függetlenül attól, hogy melyik egyházhoz tartoznak, ha egyáltalán.

"Például abban kb minden keresztény egyetért, hogy Jézust 32/33-körül feszítették keresztre, és halt meg, és támadott föl."

"Szemmel láthatóan" igen bonyolult ez neked.

Ha pontosan tudjuk, hogy 33, akkor nem fér bele a 32. Mi az ami nem világos?
Az, hogy milyen napra esett, soha nem volt kétséges. Péntekre!

Ennél azért bonyolultabb a kiszámítása, mint amit idéztél. Ha ilyen egyszerű lenne, nem számolgatnák a teológusok, csillagászok, geológusok, történészek több száz éve.
Másrészt nemrég beszéltünk már róla, és pont veled.

Lehetne, hogy mai nyelvezetű szövegeket másoljál, mert nagyon zavaró ez a régi nyelvezet. 500 évvel ezelőtt volt a reformáció és vannak a mai nyelvhez igazodó szövegek is, ahonnan ezt kiírtad.

Ez a protestáns fordítás, tanítás, nehogy már bűntelennek lehessen tartani Máriát.
Nem csalnak kicsit sem a katolikus fordítók!
A te "szövegmagyarázatod", nem állja meg a helyét. Fából vaskarika.
Mária nem úgy találta a kegyelmet Istennél, mint te egy százforintost az utcán. :)
Ha a fordításról akarsz beszélgetni, vitatkozni, felőlem lehet.
Csak szólj!

Mielőtt még belemegyünk a számolgatásba.
Ti nem nagypénteken emlékeztek meg Jézus haláláról?
És nem vasárnap a feltámadásáról?

Nekem is meg van a Károli fordítás, és tudom, hogy a neten is fenn van. Nekem zavaró ez a "menének", stb. hiszen a beszédedben sem ezeket a szavakat használod. Vagy tévedek?
Már más is szólt ezért neked.

Nem értem ezt a: "csütörtök éjjel, péntek éjjel stb-t"

Te nem tudod, hogy a zsidók nem éjféltől számítják a napokat?
Ezért nem jön ki neked az a matek.

"A péntekkel az a probléma, hogy nem jön ki a matek! :D"

Így már elkezdheted újból levezetni azt a matekot. Sok sikert!

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés