Jön az Uber, megújul a Bolt? Így változhat a budapesti taxizás
Fokozódik a verseny a taxispiacon, de ezzel mindenki nyer.
A Join My Wedding 2016 márciusában indult el. Márti és Orsi startup biznisze az Airbnb-hez, az Uberhez, vagy épp a Telekocsihoz hasonlóan megosztáson alapuló gazdasági vállalkozás, csak éppen itt nem a lakásunkat, az autónkat, a szerszámkészletünket vagy a vacsoránkat tehetjük közkinccsé, hanem Életünk Nagy Napját.
„(...)
A honlap összeköti azokat a párokat, akik éppen házasodni készülnek, és az utazókat, akik a múzeumok és a kötelező látnivalók helyett/mellett valamilyen egyedi kulturális élményre kíváncsiak. A weboldalra bárki feltöltheti saját lakodalmát, illetve szemezgethet a már regisztrált esküvők között. A két fiatal egyelőre főként indiai esküvőkre szervez turistákat, ami nem meglepő annak fényében, hogy az indiai esküvői piac 40 milliárd dollárt tesz ki évente. A jövőben azért tervezik a helyszínek és a szolgáltatások bővítését. A nyílt jegyértékesítés mellett több termékkel szeretnének kijönni, ami a fejlett országok piacaihoz, az ottani párok igényeihez jobban illeszkedik.
(...)
Úgy fest, megtaláltatok egy piaci rést.
MM: Az esküvőpiac nagyon nagy iparág, amiben iszonyú kevés innováció van. Mindenki magára az esemény milyenségére fókuszál, a helyszínre, a dekorációra és a tematikára, maximum ezekben volt változás évtizedekre visszanézve. De holisztikusan, ami mondjuk alapjaiban változtatná meg az iparágat, eddig nem történt semmi. A Join My Wedding ötletét, vagyis azt, hogy az esküvőkből közösségi élmény legyen, abszolút trendformálónak ítélik teljesen független véleményformáló szakemberek.
Az autó és a lakásmegosztás már nálunk is működik, méghozzá elég jól. Az esküvőmegosztás szerintetek belefér a magyaroknál?
PO: Valószínűleg sokkal nagyobb munkánk lesz abban, hogy egy magyar, amerikai, ausztrál pár megnyissa az esküvőjét idegenek előtt, mint hogy ők turistaként elmenjenek mondjuk egy indiai ceremóniára. De nekünk most nem is az a célunk, hogy a hazai párok regisztrálják az oldalra az esküvőjüket, hanem az, hogy a magyar turisták megértsék és elhiggyék, ellátogatni egy külföldi esküvőre VIP dolog, fantasztikus program, ami egyszer az életben adatik meg.”
(...)