Így sportoljunk a hidegben

2016. október 6. 20:58

Hiába előírás a rövidnadrág és a póló a tornaórán: ha hideg van, fel kell öltözni!

Az elmúlt néhány napban jó néhány fokkal kevesebbet mutatott a hőmérő, mint múlt héten. Az esős, szeles időjárás mindenkit megvisel, ám a sportról, a testmozgásról ilyenkor sem kell lemondanunk!

A drasztikus változás különösen az idősek és a gyermekek szervezetét viseli meg. Aki rendszeresen sportol a szabad levegőn, annak jobb az állóképessége is. A fokozatosság elve mindenképpen követendő: ha nem vagyunk hozzászokva, ne tartózkodjunk hosszú ideig a hidegben, mert szinte biztosan meghűlés lesz az eredménye a „levegőzésnek”.

A mindennapos testnevelés bevezetése óta gyakori látvány a szabadban tornázó osztály. A kötelezően előírt póló és rövidnadrág mellé ilyenkor már mindenképpen szükséges melegebb ruházat, hosszú ujjú felső, hosszú nadrág, sapka, esetleg fülvédő pánt beszerzése is. Nem árt, ha a gyerek tornacipője a vizes füvön, aszfalton sem csúszik. Fontos, hogy az óra vagy edzés után meleg vízben le tudjon zuhanyozni, majd legyen száraz ruhája, amit felvehet. Ha a gyermek uszodába jár, a medencéből kiszállva azonnal vegyen köntöst. Elengedhetetlen az alapos hajszárítás és a fület védő sapka, mielőtt kilép a szabadba.

Szabadtéri edzés után igyekezzünk minél hamarabb meleg helyre jutni, átizzadt ruházatunkat, lábbelinket lecserélni. Jó ötlet, ha az edzés utáni nyújtást már egy melegebb helyen, például lépcsőházban, folyosón végezzük, így testünket nem terheljük a hirtelen hőmérséklet-különbséggel.

Nemcsak kívülről, hanem belülről is segíthetjük szervezetünket: a megfelelő táplálkozás, vitamin- és ásványi anyag-fogyasztás, elegendő pihenés, esetleg egy-egy meleg védőital segít, hogy könnyebben alkalmazkodjunk a hirtelen jött hideghez.

A bejegyzés trackback címe: http://csalad.mandiner.hu/trackback/25355

Partnereink: