Az integrált nevelés buktatói – SNI-s gyerekek az óvodában

2017. március 12. 16:48

Tömösi Kerékgyártó Andrea
Családinet

Az integrált nevelésnek lehetnének hatalmas előnyei is, ám a gyakorlatban sajnos előfordul, hogy semmi nem a tervek szerint alakul. Szenved a gyerek, mert nem kapja meg azt a speciális nevelést, amire szüksége lenne, s szenved az óvónő és a csoport is. Mi lenne a megoldás?

Nem célunk a két szülői tábor között ellenségeskedést szítani, olvasónk története azonban komoly kérdéseket vet fel. Továbbá nem szeretnénk összemosni az SNI-s gyerekek és az agresszió fogalmát  – a cikk egy magatartászavaros gyermekről szól.

Tavaly meglehetősen nehéz hónapokat éltünk át a lányommal az óvodában. Reggelente zokogott és könyörgött, hogy ne hagyjam ott, mert fél. Kiderült, hogy az egyik társa rettegésben tartja a többieket. Ismerős anyukákkal beszélgetve megtudtam, hogy az esetünk nem egyedi, egyre több olyan viselkedészavaros gyerek van az óvodákban, aki veszélyezteti a többiek testi-lelki épségét. Mivel jelenleg integrált nevelés van, az intézmények kénytelenek befogadni azokat a gyerekeket is, akik bántalmazzák a társaikat. Az írásomban lejegyeztem az esetünket, azzal a céllal, hogy felhívjam a figyelmet a jelenlegi rendszer buktatóira.
 
A napokban egy anyuka feldúltan mesélte, hogy valószínűleg óvodát kell váltaniuk, ugyanis az egyik csoporttársa rettegésben tartja a fiát. A helyzet odáig fajult, hogy a terrorizált kisfiú minden reggel sírva könyörög az édesanyjának, hogy ne kelljen bemennie az oviba. Az óvónők tehetetlenek, így nem marad más választás, mint hogy átvigyék a fiúkat egy másik intézménybe.”

(...)

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
A bejegyzés trackback címe: http://csalad.mandiner.hu/trackback/29104

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Partnereink: