Békesség...!

2018. december 15. 15:39

Vajon miben hisz az, nem csak adventben és karácsonykor, hanem úgy általában, aki tojásdobálással, gázsprayvel, gúnnyal, mocskolódással, autók visszapillantó tükrének letördelésével, kukák felborogatásával akarja kifejezni a saját igazságát?

2018. december 15. 15:39
Pallagi Andrea
reposzt

„Azon gondolkodtam így karácsony előtt, szemlélve a napi eseményeket, hogy vajon miben hisz az, nem csak adventben és karácsonykor, hanem úgy általában, aki tojásdobálással, gázsprayvel, gúnnyal, mocskolódással, autók visszapillantó tükrének letördelésével, kukák felborogatásával akarja kifejezni a saját igazságát? Magasztos-e ez a fajta hit és cél? Kinek az érdekeit szolgálja ez a fajta hit és cél? Vajon nem valami gyerekes magatartás, hiszti-e az, amikor tehetetlenségemben agresszívan viselkedek? Melyik közösség érdekeit, békességét szolgálja az agresszió, az önzés, a hatalomvágy?

Vajon milyen az a hit, az a meggyőződés, amely nem tudja, honnan jön, és hova megy, miért van ott, ahol éppen van?  Milyen az a vágy, amely csak a saját, önző oldalára akar állítani vagy esetenként vádol, mocskol, megdobál olyan embereket, akik a rend védelmére, a közösség szolgálatára és a közösség törvényeire tettek esküt; amely közösségbe nem csak az egyik, de a másik, talán másként gondolkodó ember is beletartozik?

Felelősséggel gondolkodó ember-e az, aki csak sodródik az árral, amelyet tömegnek nevezünk? Felelősséggel gondolkodó ember-e az, aki erőszakkal és agresszióval akar megoldani olyan kérdéseket, amelyekről inkább gondolkodni beszélgetni kellene?

Vajon nem járnánk-e jobban mindnyájan, ha megfogadnánk az Anyaszentegyház bűnbánatra, szeretetre, Isten előtti elcsendesedésre történő felhívását, és így, advent időszakában elgondolkodnánk mindannyian azon: vajon szavaimmal, cselekedeteimmel jobbá, szebbé, szeretettelivé teszem-e ezt az emberi világot, amelyben élek? A reformokat, a megújulást mindig önmagunknál kell kezdeni...”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Bokros Birka
2018. december 16. 12:33
Szaros Gyura koszos dollárjaiban hisz. Kell a lé a maceszgombócra a hanuka már elmúlt! :D
makapaka2
2018. december 16. 10:47
Hogy miben hisznek ezek? A felbujtóik legalábbis Soros bácsi pénzében hisznek.
Természetes Orbánizmus
2018. december 16. 07:32
A nemzeti oldalon álló tényfeltáró objektív újságírók már felderítették a kűlföldi drogbűnözői priuszos hátteret amely a csőcselék tagjait jellemzi.
annamanna
2018. december 16. 06:40
Egy égbekiáltó bűn törvényesítése? 2018. december 14. SZEMlélek A SZEMlélek egyik olvasójának írását közöljük, aki az úgynevezett túlóratörvény kapcsán fogalmazta meg gondolatait. December 12-én a magyar országgyűlés vitatható körülmények között elfogadta a munka törvénykönyvének módosítását. Az új törvényszöveg egyes részei véleményem szerint kimondottan jók, más részei kevésbé, a 2. paragrafus azonban rendkívül problematikus: „A munkaidőkeret tartama, ha ezt objektív vagy műszaki vagy munkaszervezéssel kapcsolatos okok indokolják, kollektív szerződés rendelkezése szerint legfeljebb harminchat hónap.” Ez azt jelenti, hogy a túlórák munkadíját a munkaadó akár 3 évig is visszatarthatja. Eddig ez az időtartam egy év volt. A Katolikus Egyház tanítása szerint „a munkások bérének igazságtalan visszatartása” a szándékos gyilkossághoz hasonló „égbekiáltó bűn”, mert a Biblia kifejezése szerint magától Istentől kér büntetést. Részlet a Katolikus Egyház Katekizmusából, 2434. pont "Az igazságos bér a munka törvényes gyümölcse. Megtagadása vagy késleltetése súlyos igazságtalanságot jelenthet. A méltányos bér megállapításához figyelembe kell venni minden egyes ember szükségletét és teljesítményét. A munkát úgy kell megfizetni, hogy az ember anyagi, társadalmi, kulturális és lelki szempontból egyaránt méltó életet biztosíthasson önmagának és övéinek, figyelembe véve kinek-kinek munkakörét és teljesítményét, valamint a vállalat helyzetét és a közjót." Úgy gondolom, hogy a törvénymódosítás egyértelműen szembe megy ezzel a mózesi paranccsal: „Azon a napon add meg az ő bérét, és le se menjen felette a nap; mert szegény ő, és kívánkozik az után az ő lelke, hogy ellened ne kiáltson az Úrhoz, és bűn ne legyen rajtad.” Ha valaki a kereszténységre hivatkozik politikusként, vajon szem előtt tartja-e ezeket az elveket? „Mindazt, a mit én parancsolok néktek, megtartsátok, és a szerint cselekedjetek: semmit ne tégy ahhoz, és el se végy abból!” (MTörv 12, 32) https://szemlelek.blog.hu/2018/12/14/egy_egbekialto_bun_torvenyesitese Én más igeszakaszra hivatkoztam volna. Egyébként egyetértek azzal, hogy a túldolgoztatás égbekiáltó bűn. Az iskolás gyerekek esetében pláne az, mert a fejlődő szervezet még inkább megsínyli a túlterhelést. És már évek óta tüntetnek az oktatási rendszer túlkapásai miatt, anélkül, hogy a kormány a füle botját is mozdította volna. Most is az a korosztály ment ki tüntetni, akik már hosszú évek óta nyögik a neres, klikes, pöcsös oktatási rendszert. Ők már hosszú ideje tudják, mit jelent a túldolgoztatás. Már a Gilgames eposz egyik fontos sztorija az, hogy Gilgames kegyetlen, elnyomó közmunkarendszere miatt az emberek az égre kiáltanak, és az istenek meghallván az emberek jajszavát, segítségül megalkotják Enkidut, a vadembert. Akit egy szajha elcsábít és beáll Gilgames szolgájának, együtt pusztítják a természetet. Végül Enkidu meghal, az alvilágba kerül és Gilgames leszáll utána, hogy megkeresse - ekkor találkozik Um Napistivel, az özönvíz hajósával. A túlmunka miatti isteni közbeavatkozás a Bibliában is megtalálható sztori. Az Isten küldöttjét itt Mózesnek hívják. Én az alábbi szövegrészre hivatkoztam volna a Szemlélek blog helyében: 2Móz 5. fejezet: Annakutána pedig elmenének Mózes és Áron és mondának a Faraónak: Ezt mondá az Úr, Izráelnek Istene: Bocsásd el az én népemet, hogy ünnepet üljenek nékem a pusztában. A Faraó pedig mondá: Kicsoda az Úr, hogy szavára hallgassak, és elbocsássam Izráelt? Nem ismerem az Urat és nem is bocsátom el Izráelt. Ők pedig mondának: A héberek Istene megjelent nékünk; hadd mehessünk hát háromnapi útra a pusztába, hogy áldozhassunk az Úrnak a mi Istenünknek, hogy meg ne verjen minket döghalállal vagy fegyverrel. Égyiptom királya pedig monda nékik: Mózes és Áron! miért vonjátok el a népet az ő munkáitól? menjetek dolgotokra. Ezt is mondja vala a Faraó: Ímé a föld népe most sok, és ti elhagyatjátok velök az ő munkáikat. Parancsolá azért a Faraó azon a napon a nép sarczoltatóinak és felvigyázóinak, mondván: Ne adjatok többé polyvát a népnek a téglavetéshez mint ennekelőtte; hadd menjenek el ők magok és szedjenek magoknak polyvát. De a tégla számát, mennyit ennekelőtte csináltak, vessétek ki rájok; azt le ne szállítsátok, mert restek ők és azért kiáltoznak, mondván: Menjünk el, áldozzunk a mi Istenünknek. Nehezíttessék meg a szolgálat ezeken az embereken, hogy azzal legyen dolguk és ne hajtsanak hazug szóra. Kimenének azért a nép sarczoltatói és felvigyázói és ezt mondák a népnek mondván: Ezt mondja a Faraó: Nem adok néktek polyvát. Menjetek magatok, szedjetek magatoknak polyvát onnan, a hol találtok; mert semmi sem szállíttatik le szolgálatotokból. És elszélede a nép egész Égyiptom földén, hogy tarlót szedjen polyva helyett. A sarczoltatók pedig szorítják vala, mondván: Végezzétek el munkátokat, napjában a napi munkát, mint akkor, a mikor polyva volt. És verettetének az Izráel fiai közül való felvigyázók, a kiket a Faraó sarczoltatói rendeltek vala föléjök, mondván: Miért nem végeztétek el a rátok vetett téglaszámot sem tegnap, sem ma úgy, mint ennekelőtte? És elmenének az Izráel fiai közül való felvigyázók és kiáltának a Faraóhoz, mondván: Miért cselekszel így a te szolgáiddal? Polyvát nem adnak a te szolgáidnak és azt mondják nékünk: Csináljatok téglát! És ímé a te szolgáid verettetnek, a te néped pedig vétkezik. Az pedig monda: Restek vagytok, restek, azért mondjátok: Menjünk el, áldozzunk az Úrnak! Most pedig menjetek, dolgozzatok, polyvát ugyan nem adnak néktek, de a rátok vetett tégla-számot be kell adnotok. Akkor látják vala Izráel fiainak felvigyázói, hogy bajban vannak, mivel azt kell mondaniok: a tégla-számot le ne szállítsátok; napjában a napi munka meglegyen. És mikor kijövének a Faraótól, szembe találkozának Mózessel és Áronnal. S mondának nékik: Lásson meg titeket az Úr és ítéljen meg, kik rossz hírbe kevertetek minket a Faraó előtt és az ő szolgái előtt, fegyvert adván azok kezébe, hogy megöljenek minket. S visszaméne Mózes az Úrhoz és monda: Uram, miért engedsz rosszul bánni ezzel a néppel! Miért küldél engem ide? Mert attól fogva, hogy bemenék a Faraóhoz, hogy a te nevedben szóljak, rosszabbul bánik e néppel; megszabadítani pedig nem szabadítád meg a te népedet.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!