Öt marketinglecke José Mourinho jóvoltából

2013. július 08. 09:42

José Mourinho egy példakép, egy antipatikus egoista, egy összeszedett stratéga és egy megfontolt marketingmenedzser egy személyben.

2013. július 08. 09:42
Tóth Balázs
Sportsmarketing

1. Ne félj kisarkosítani a véleményedet!

A gazdasági válság nyomán számos márka és számos egyéb piaci szereplő félelemtől megbénulva próbált kimászni a mély gödörből. Ez sokszor a piaci részesedés elvesztésével, csődbe menetellel [lásd Rangers FC] vagy csupán rossz szájízű döntésekkel társult. Nem csupán Mourinho volt az egyetlen, aki mindenáron kimondta a véleményét, de ő volt az, aki mindezt félelemmentesen tette meg. A BBC interjújában, ahol magabiztosságáról adott tanúbizonyságot kimondta, hogy »ha egy klub kirúg a rossz eredmények miatt, nem gond, mivel az a játék része. Ha ilyen megtörténik, milliomos leszek és pár hónapon belül találok egy új egyesületet.« Ez a szemlélet a marketingben is működőképes lehet, mivel öntudatos és markáns személyiségjegyeket hordoz magában, amik kiemelhetnek minket a piaci forgatagból. Azonban ehhez el kell viselni a ránk nehezedő nyomást is. Mourinho látszólag ezt tökéletesen kezeli. (…)

5. A szabályok azért vannak, hogy megszegjék őket!

A menedzsernek, aki semmibe veszi az UEFA utasításait és mindig nyíltan ellentmond a »természetesnek« kikiáltott utaknak, győzelmi elkötelezettségét nem lehet megkérdőjelezni. A »bármi áron« elvet vallva törekedik a végső cél elérésére. Még a szabályok sem akadályozhatják meg ebben!

José Mourinho egy példakép, egy [un]szimpatikus egoista, egy összeszedett stratéga és egy megfontolt marketingmenedzser egy személyben. Lehet szeretni és lehet utálni, azonban tetteinek tudatossága, olyan szintre emeli őt, hogy nem lehet nem figyelni rá!”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
KannibálTatárÚr
2013. július 10. 21:39
Mou a játékosokkal való jó kapcsolatra épített. A Realnál ez nem sikerült neki. Érkezése előtt elűzte a real-legenda Rault, később nem tudott jó kapcsolatot termteni Casillasszal és Ramosszal, majd elvesztette a portugál Pepe és Ronaldo támogatását is. Igy szétzüllesztett csapatot hagyott maga után, amelyből sokan el akartak menni. Nem lehet sikeresnek nevezni madridi működését.
capacete
2013. július 10. 20:03
Ja, óriási kudarcok: bajnoki cím, kupagyőzelem. A Madrid az érkezése előtt már több mint öt éve mindig a 16 között esett ki a BL-ben, vele mindig elődöntős volt. Szar lehet ennyire sikertelennek lenni...
Robinzon Kurzor
2013. július 08. 13:25
Mou madridi 3 éve minden lényeges szempontból kudarc: még az Atletico is több trófeát nyert (a Barcelonáról nem is beszélve), óriási pénzek "nem egy sikertörténet" játékosokra, a belső csapatszellem (és kevés híján a spanyol válogatott) szétkúrása. De hát a szerelem vak ...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!